klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Thursday, November 4, 2010

RoZeL aka AsAm PaYa.....

salam.....korang msti kenai kan apa itu rozel...tp korang msti x tau apa itu asam paya....hehehheh[sesetengah org panggil nama len]ASAM PAYA tu org kg yg panggil...org bandar kalu ROZEL.....ieta pun memula MIL bagitau tentang asam paya ni.....ternganga gak la....dok pikiaq gak buah pa dia tu.....bila MIL tunjuk ooooo bru la tau.....br2 ni ieta lik kg kan....so sempat la proses nk wat JUS,JEM rozel tu.....sedap sesangat la jus dan jem tu....ieta mmng sukeee sangat....N3 ni sepatutnya di updet sebelum ni...tp nape tah CIKTENET ni slow memanjang...tu yg terN3 ari ni .....k lah korang layan je lah no.....


ni dia la buah ROZEL aka ASAM PAYA TU.....cantik kan..MERAH lg.....
yg ni dah siap buang biji...tunggu nk masak je....
ha ni le jem rozel aka asam paya.......sedap woooo makan ngan roti.....perghhhhh
yg ni lak jus nya......sedappppp..............dah jd air peberet ieta tau....

yg ni le pokok rozel akak asam paya tu.....pokok tu sepokok je...tp buahnya x pernah putus2....ramai dah yg dok ambil...tp tetap banyak.....

6 comments:

Jieda said...

asam paya yang kita tau buah kelubi.tempat ieta panggil rosel buah paya ye?

Jieda said...

Ieta..bagi resepi nak buat jusnya

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Best2 tie pon ske..kalo wat jus rasa dia btol2 cam ribena kan

Watierman, rmanbkr said...

Salam Ieta....wah menarik ni...mana nak dapatkan benih asam paya ni ye!kalau tanam dalam pasu lepas tak?

simply nana said...

salam...sedapnye, nmpk cm masak ranum jew..letak la respi skali/cara2 nk wat jem...urmmmm

PUTERA2PUTERI said...

salam semua kawan2 yg sudi singgah....

to~~jieda....ihhh yg ieta tau lak buah kelubi tu yg masam2 gitu yg dok wat jeruk tu...x tau la pulak kt tmpat jieda panggil pa....ieta pun kurang arif gak sai buah ni...makan je yg pandainya....nnti ieta letak cara2 nk wat jus N jem no...

to~~tie-ibu wawanisolehah....ya betoi.....tp bg ieta la jus ni lebih cauuuu ckit dari rebina...hehehhe

to~~kak watie....ihhh x tau la pulak..ieta ada la tu pun MIL yg bg...ieta tray semai lam pasu gak..x tau la menjadi ke idak...kita tunggu nengok je la nnti no...

to~~simply nana....ok nnti ieta letak no...so tungguuuuu