klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Saturday, January 15, 2011

~~DaDiH AgAiN~~

salam......wah x abis2 la dengan N3 dadih no...ampun le klu korang dah muak ngan N3 sai dadih ni....nak2 perisa yg sama je....mmmm nk wat cam na kan...dah permintaan ank2 nak perisa tu...so ikut je la....lagipun yg nak makan anak2 kan.....ni dah lama dah abg long dok tanya ....bila ibu nak buat dadih....klu x clap la sebelom buka sek lg...asyik pospone je.....cian lak pulak.....dia kat beli kt kanten x sedap la.....hehehheeh..yg ibu wat lg sedap......wah bangganya ibu hehehehe...ok lah ada sesapa yg berniat nak wat dadih ni......di bawah ada resepinya......silakan.....
yesss...dah siap...jaga2 panas lg....2 perisa yg menjadi peberet putera dan puteri ku....klu wat perisa len....dok kt ctu je la....
yg ni bukan peace tau...dia soh ambik 2 kali..hehehehe
model yg sama gak...pantang nmpak nset on je....ada je la gaya dia nk interfrem gak...wapun ngan bekas kosong pun jadi gak..hehehehehe
tudung yg comot tu wat x tau dah le....hasil keja tangan baby la tu.....nak tolong ibu katanya.....

~~DaDiH~~
resepi ni ieta cedok kat umah MIL....
bahan2...
* 1 cawan susu cofemate[ieta guna 2 cwn susu cofemate dan 1 cwn susu everday]
* 2 cawan susu everday
* 1 cawan gula
* 10 cawan air
* segemgam agaq
*perisa ikut suka
cara2nya....
1. masak 5 cawan air bersama agar2 sehingga larut..
2. 5 cawan lagi masak dengan susu cofemate dan susu everday sehingga sebati
3. setelah susu sebati masukkan kedalam agar2 td bersama gula....biar bagi mendidih...setelah mendidih bahagi kepada 2@3 bahagian..ikut perisa yg digunakan...masukakn setiap perisa kedalam jug supaya senang nk tuang nnti...apabila habis semua...biar seketika sebelom masukkan ke dalam esbox.....sedap klu pekena sejuk2......
~~SELAMAT MENCUBA~~

3 comments:

zarin said...

zarin pun suka buat apa yg anak mintak nak makan...baru rasa syok nk buat sbb apa yg kita buat anak suka :D

e~where said...

cmner nk order nieyh??? boley post kn??? hehe...
post laju taw...:)

PUTERA2PUTERI said...

hai zarin....makaceh ye sudi singgah dan komen...betoi tu..la ni klu nk makan je kena ikut selera anak2 no...kita x pa kan...



alo e~where.....oooo nk oder ke...x pa nnti akak postkan no...ihhh lmbt lak nkpos..akak gi anto je la no..cepat ckit.hehehehh
makacehn ye sudi komen dan singgah