klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Tuesday, January 4, 2011

~~KeTaYaP La PuLak~~

salam dan selamat petang semua....opppp ada sesapa yg nk join ieta minum petang ni...cepat la....kue ketayap dan teh tarik.....korang kena la bawak kue korang sama cozzz...ketayap tu ciput je.....kan pa klu wat banyak2 pun ank2 x suka.....kira cukup2 makan je cukup la kan...kang banyak membazir lak.......resepi siapa???????empunya resepi ni yg sebenaqnya......[MAMA KASTAM TIOMAN]....thanks mama.....halalkan ye...resepi lama dh ieta copy............sebenyaqnya ieta x ikut resepi sepenuhnya...ieta pakai campak2 je.....klu ikut resepi tu..banyak la nmpaknya.....klu ada sesapa yg nk cuba tu...dibawah ada resepinya........
~~kuih ketayap~~
bahan2.....
*3 cawan tepung gandun
*1 biji telur
84 cawan air
*1\2 cawan minyak masak#
*daun pandan[3 helai]#
cara2nya.....
1.satukan semua bahan2 kecuali yg bertanda#kacau sehingga rata dan tapis[ieta blend je...senang kan]
2.masukkan minyak kedlm mangkuk kecil,daun pandan diikat dan dihujung dikoyak2 supaya senang nak sapu minyak pada kuali..
3.panaskan kuali,angkat kuali td kemudian sapu minyak dan sendukkan 1 senduk kecik adunan kedlm kuali td,angkat dan goyang2kankuali supaya menjadi dadar.letak semula kuali keatas api.tutup sekejap
4.setelah dadar masak,angkat dan isikan dengan inti kelapa....susun memanjang,kemudian lipat kiri dan kanan....last sekali gulung dadar tersebut.......siap...
~~SeLaMaT mEncUbA~~
ok dah siap pun...jemput la rasa.....


2 comments:

Citarasa Rinduan said...

salam

ieta..kami tiak kuih dada...hehheeh
beza nama jer...

tapi, serius nak kata..enak dimakan petang hari...

mai sepiring

PUTERA2PUTERI said...

salam ayu....
la ya ke...len tempat len nama no....yg pasti kuih yg sama kan..hehehe...betoi tu...pekena lak time ujan2..fuhhhhhhhh sedapppppppp