klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Wednesday, June 10, 2009

ABG LONG.....SMART SOLAT......


;;;;ni le gambo daging masak itam[versi my MIL]sedappppp

salam....ari ni aku bangun cam biasa....pas p nengok abg long kt surau sat pas tu aku cargas p market lak....ya la stok lam peti dah zero.....ari ni aku bl ikan cencaru.ayam[msti bl coz peberet ank2]daging,sayoq dan ulam pegaga[tok aku N mil la]dan menu ari ni lak......daging msk itam,ikan cencaru goreng bercili[belah belakang dan bubuh sambal je]sayoq,sambal belacan N ulam....ari ni aku sambung jahit langsir ckit lg.....coz malam ni nk gi surau jd x dan nk wat le.....sepanjang aku N mil dk jahit langsir macam2 kenangan ada....sambil dok potong kain sambil dk gelak..mau x aku ni x tau ape langsung sai nk wat langsir ni.....mil aku lak x tau nk wat yg berpeten2 cam la ni......kira kami dok reka2 sendiri la nk wat cam na...aku arap mil aku je...dia tunjuk cara2 nk ukuq kain....aku bahagian potong dan jahit.......


Photobucket

:::abg long dah reddy nk p smart solat

pagi seawal jam 7.20 am abg long dah siap ngan baju melayu ....nk gi KEM SOLAT kt surau taman aku....7.30 am cargas p surau tok pendaftaran...my boss p antaq....aku p gak tp lewat ckit.coz abg ngah baru je bangun...dia nk ikut sama.......bekpes,lunch,dinner suma kt surau.....ari ni xtvt abg long kt surau dr koi 7.45 sampai koi 11.00 pm gak la......mlm lps isyak ada ceramah tok ibu\bapa....pas tu br bagi sijil dan hadiah bg yg terbaik je.........aku setuju sangat surau wat smart solat tu...kan pa cuti kolah kira terisi gak la ngan mende berfaedah....x le dk ingat nk main je......6.00pm abg long lik mandi dan tukaq baju tok xtvt mlm ni lak......aku tanya nk makan@minum apa2 x...:x mau nk makan kt surau;syoq la tu ramai2 ada kawan baru N lama lak.....lik mandi pun dok nengok jam je nk p ........pg tadi my boss antaq tp nk p x sat p sendiri...siap pesan abg p sendiri abah x yah antaq.......malu la kot.....


Photobucket

::::ha ni br je lepas terima sijil dari ustaz......


Photobucket
::::ha ni le rupa sijil smart solat....


No comments: