klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Friday, February 5, 2010

oppp roti jala ke ni............


salam di pagi jumaat yg mulia.......
alhamdulilah berjumpa lg kita di hari jumaat....penghulu bg segala ari....cuaca yg terang lg bersuluh dan angin sepoi2 bahasa gitu.....org kata angin kemarau....pa pun syukur sesangat.....pg ni ...sesama terbitnya pajar mentari.......ieta dah gi menjala...hehehe..buang tabiat ke ni?????opppp korang jangan la dok ngumpat lak.....sesaja je nk wat gempak ckit......tp tu la...nengok pada upa roti jala tu...mmmmm masih x lulus lagi la bab menjala_jala ni no...tp boleh la takat nk makan ieta ank beranak.....kena wat selalu nmpaknya....oleh kerana kari ayam ada lg ckit....nk makan ngan roti...dah abis......last2 teringat semlm gi umah KAK ROSALIZA.........so pa lg laju je turun dapoq.....resepi ni pun ieta cedok kt umah KAK ROSALIZA...halalkan lah ye akak....ieta mohon copy resepi ye....

BAHAN2
2 cawan tepung gandum
2 cawan air
sedikit garam
pewarna kuning
sebiji telur
sedikit minyak
1 sudu teh minyak untuk di sapu pd kuali

Cara2 membuatnya
Blender kesemua bahan2 di atas...panas kan kuali dengan sedikit minyak msk, kemudian mulakan jalaan anda. Insyallah tidak melekat dikuali. Minyak tidak perlu disapu pada kuali lagi untuk jalaan seterusnya. Buat sehingga habis.

9 comments:

Watierman, rmanbkr said...

Salam Ieta nak roti jala...akak bawa kek satu tupperware ni!

Fa'e said...

salam ieta, tak la... bukan roti jala, tapi 'roti soghai'...hehehe, lama xguna perkataan roti soghai tu... ieta tau tak owg utara selalu gak sebut roti soghai dr sebut roti jala!

xpe, asalkan sedap masuk tekak dah ... rupa paras belakang kira!

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Ieta,
Tak pelah kan apa rupa sekali pun,tuk makan sendiri....Apa yang penting sedap n kena ngan selera anak tekak...

Kak Rosaliza said...

salam ieta...semlm lupa akk nak tuli..pas kita jala tu tutup ngan tutup periuk..baru cepat msk. Dah cantik tu ada lubang2 jala gitu. Akk pun tak pandai nak menjala heheh. Mkn anak2 beranak ok la..tak payah nak beli kan ieta.

PUTERA2PUTERI said...

salam akak....
ok cantekkkkkkkkkkkk...nnti ieta gi antaq roti jala kt akak no...

PUTERA2PUTERI said...

salam akak fae....
ya betoi tu...roti soghai....hehehehe....belah utara sini org2 lama2 sebut roti soghai la...depa x sebut roti jala...

PUTERA2PUTERI said...

slam sue\nenie.....
betoi tu...apa yg penting laju je masuk mulut kan...rupa no2 kan....

PUTERA2PUTERI said...

salam akak rosaliza.....
laaaa...ya ka...tp ieta x tutup pun la....lmbt ckit la nk masak...pa pun makaceh wat akak no...pas ni kn menjala lg la klu nk mkan....

mummyseri said...

kak ita huhu rindu kat cendol..slalu kalo balek sana wajib mkn cendol ni..sbb kt sini ada tu mmg ada tp kureng ummpp la..