klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Wednesday, February 17, 2010

tu diaaaa..roti arab besaq muka....hehehehe

salam dan selmat petang....
dah minum petang ke???????klu belom tu jemput la masuk...kita pekena roti arab dan gulai ayam....korang jangan la dok heran lak ....nengok roti arab tu....ada yg herot petot,ada yg kembung sebelah.macam2 lg la.....tp yg paling sesuai sekali adalah roti arab besaq muka kan...hehehehehe....resepi ni dari sofinar gak.....kena lak kt cni time ni ujan turun lebatnya.....fuhhhh sedap wooooo pekena time ujan gini......alhamdulilah...kenyang....ha jemput la masuk...jangan la malu lak....sat no nk wat ayaq....kang tercekek lak......



2 orang model roti arab......he nengok tu kan dah kata roti arab besaq muka....hehehe sama besaq ngan muka baby kan.....


best la ibu.....abg long la yg kata cam tu....abg long pekena sampai 2 biji tau..
kena ngan selera dia la tu...pekena lak ngan gulai ayam...fuhhh sedapppp

Bahan-bahan ( 10 org makan )
2 sudu besar mentega
2 sudu besar minyak masak
2 sudu besar gula
300 ml air suam
6 g yis
500g tpg gandum
Cara-cara mentega, minyak dan gula dibancuh dengan air suam
tepung di gaul dengan yis
Kemudian campur semua bahan dan uli hingga licin dan kental
perap selama 1jam dalam beg plastik yang tertutup atau bekas yang tertutup
Uli semula dan buat bulat2 dalam 18 biji
Canai nipis lebih kurang 0.4 cm
panaskan minyak dan goreng sebiji2, tunggu hingga roti kembung dulu baru terbalikkan.
Sedap dimakan bersama kari ayam dan daging

11 comments:

Watierman, rmanbkr said...

bab wat roti tu ok lagi...bab nak wat gulai tu yg malas...heheheh!

Wah ..baby kena sebijik...belehak teruih!

Pn Kartini said...

Sesekali beroti arab..menyelerakan juga!!:):)

Tihara said...

kenyang mkan roti ni..:)

ibuayu said...

menyelerekan ye..kena lak dengan kopi o panas..aduhhhh

Syuhada Kamal said...

besaq pun takpela kak..janji sedap n famili suka..mmg menyelerakan..lagi2 makan ngan kari ayam..fuh..:)

PUTERA2PUTERI said...

salam akak....
oooo lp lak no...akak x makan ayam la...mmm akak cicah ngan susu je lah no..ok x...ehh ayam je akak xmakan kan..kuah boleh la no..hehehehe[x paham..x paham]

PUTERA2PUTERI said...

salam pn kartini...
betoi tu....kena lak time lapaq2 ni...laju je pulun..hehehehe

PUTERA2PUTERI said...

salam tihara....
alhamdulilah.....rezeki ari ni kan....

PUTERA2PUTERI said...

salam ibuayu....
ya betoi tu...ieta pun pekena ngan kopi o panazzz la...sampai la ni x tidoq lg....

PUTERA2PUTERI said...

salam syuhada.....
hehehe memang besaq sungguh no....kan pa...nk bg abis cepat tu yg besau2 tu....kena sebijik....nah kenyang la....alhamdulilah..

zuliana said...

nmpk mcm sedap..uwaaaa..zue nk jgk...nk resipi..plz3..huhuhuhuhu