klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Tuesday, September 1, 2009

JUADAH BERBUKA HARI YG KE11 RAMADHAN....

SALAM.......
selamat berpuasa semua....masyaallah dah hari ke11 ka!!!!...cepatnya masa berlalu....aku bersyukur sangat coz aku boleh lg berpuasa.....menu tuk hari yg ke11.....asam pedas tumis ikan pari,sambal ikan bilis,sayoq campoq pasti sedap[gn perencah pasti sedap laaa] dan kuih sagu.....oppp terlupa lak makaroni goreng pedas.....
ari ni abg long nk makan sambal tumis ikan bilis....ok ibu buat.....abg long oder masa nk gi kolah....ok cite sai makaroni tu..sebenaqnya makaroni tu aku beli sebelum posa lg....td masa aku dok kemas kabinet dapoq.....la ada makaroni la...perut pun tetiba mintak la pulak....waktu tu dah koi 6.30 dah....apa lg bersilat sakan la aku kt dapoq bersama makaroni.......memula tu nk cedok resepi kt MYR la.....alamak MYR down lak....hampehhhhh betoi la...mau x mau buat gak la....coz makaroni dah siap rebus dah......aku buat cara aku je lah.....bubuh apa yg ada je....nk wat cam org len x pandai ...lgpun kt umah aku....aku ngan abg ngan je yg makan....yg len tekak org melayu tulin la......korang layan je lah no.....[ada ke org nk layan ni..hehehehe]

*******MAKARONI GORENG PEDAS VERSI PENANG*************
***********SAYOQ CAMPOQ PASTI SEDAP************
***********SAMBAL TUMIS IKAN BILIS**********
******ASAM PEDAS TUMIS IKAN PARI BERSAMA BERENDI********
*****************KUIH SAGU*************************

3 comments:

ijayuji said...

Salam kak IETA!!! kita nak kuih sagu!!! malasnyer nak buat!! pdhal tak de lah ssh mana kan? eeeee...sambal ikan bilis tu sedapbuat cicah2 dgn apa makanan!! :D

PUTERA2PUTERI said...

salam ika....nk ker..sat gi akak gi antaq kt umah no....tungguuuuu

~Atie+Farid~ said...

akak....nak kuih sagu...feveret tuuuu