klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Monday, August 31, 2009

JUADAH BERBUKA HARI YG KE10 RAMADHAN....

salam semua...dan salam kemerdekaan buat semua blogger....ari ni kita semua sedang menyambut ulang tahun kemerdekaan yg ke 52 tahun.....aku bersyukur dan berbangga sesangat kerana...AKU ANAK MALAYSIA...MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA....mari kita semua bersedekah ALFATIHAH...untuk perjuang2 yg sanggup menggadaikan nyawa sendiri demi negara tercinta.....ALFATIHAH.....
ALAMAK TERLEBIH SUDAHHHHH.......
ok lah semua...menu berbuka tuk ari yg ke 10[wah dah 10 ari kita semua berpuasa no...]alhamdulilah.......ari ni aku masak awai dari selalu.... minggu ni boss dah start keja mlm....jd aku kena masak awai coz boss nk bawak bekal....menunya...ayam goreng rempah dan paprik campoq......dan ari ni aku buat kek pisang...resepi ni kawan aku bg[suhaida]...resepi yg mudah dan sedap sangat.....lm dah aku dok postpon nk buat....jd ari ni br aku buat.....korang layan je lah no................................


**********AYAM GORENG REMPAH***************
*****************PAPRIK CAMPOQ***********
*****KEK PISANG [SUHAIDA]...ha kek ni br je kluaq dr sauna....panazzzz lg******
***** ha yg ni dah siap potang dan dah siap tuk makan....dibawah ni tuk jiran sebelah
***

***RESEPI KEK PISANG****
bahan2:
4@6 biji pisang mas[aku bubuh 6 biji coz pisang kecik2]
2 biji teloq
1 cawan minyak masak
2 cawan tepung gandum
1 cawan gula
1 sudu besaq soda bikabonat
sedikit garam....
1 sudu teh esen vanila
cara2nya:
pisang,minyak,gula.teloq dan garam diblend sehingga sebati...
kemudian masukkan kedalam mangkuk....masukkan tepung dan soda bikabonat
kacau sehingga semua sebati....bakaq selama 35_45 minit pada suhu 160 degree
ataupun sampai masak.....
***SELAMAT MENCUBA******

3 comments:

ijayuji said...

Salam kak IETA!!! eeeeee..lama dah tak makan kek pisang!! sedapnyerr!!!! feve kita niii kak!! :-)

IeYzA said...

cedapnyerr ayam rempah...peberetttt tu...waaaa...nak makan ayam gorengg...mana nak cari memalam nie????

PUTERA2PUTERI said...

salam ika...wah suke gak ke ...anbik la rasa...pas tu lupikir le sendiri...heheheheh

salam ieyza....suker ayam tu ke...ambik la tp jangan semua tau...hhihihihih