klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Sunday, August 30, 2009

JUADAH BERBUKA HARI YG KE 9 RAMADHAN...

SALAM...........
alhamdulilah dah hari yg ke 9 kita semua berpuasa...syukur sesangat coz aku boleh lg berpuasa seperti biasa....menu berbuka ari ni.....mee udang.ikan siakap bakaq bercili,kurma daging bersama kentang dan cucuq cekmek molek.......ha mee tu sebenaqnya bukan mee yg biasa kita dok wat mee tu....ari ni aku ubah selera ckit ...aku tukaq mee tu kepada mee sanggul basah.....selalu kita dok nengok mee sanggul kering je.....pg td aku gi market....dr jauh aku nengok org punya ramai kt tempat jual sayoq2 tu....la apa yg depa dok belek2 tu.....bila p dekat la dok belek mee upanya....aku ingat mee biasa tu le...eehhh bukan la mee sanggul basah la......dekat
5@6 org gak la yg ambik mee tu[tu yg aku tau...hehehe]..ada kata wat mee goreng@ kuah pun sodap...jd aku pun cuba la...mmmm memang sesuai la ngan tekak aku dan boss.........korang layan je lah nooooo........................................

mee udang.....ha ni le upanya mee snggul tu.....rona kuning sesangat......

ikan siakap bakaq bercili.....ha selalu aku beli je ikan bakaq cam tu...ari ni aku merajinkan diri tuk wat sendiri.......memag sedap sangat...[sapa lg nk puji kan]tp x le sesedap yg dok jual tu.....aku bakaq gn oven....klu yg jual tu bakaq guna arang....
kurma daging bersama kentang......lm dah nk makan tp dok pospon je ...ya la kan asyik tapau je....ari ni br leh masak....

cekmek molek yg x molek langsung...besau2 lak tu...heheheh tu le versi org malas..........

2 comments:

blogresipi said...

Siakap bercili tuh bestnye kak... cekmek tu lebey kurang jer dgn kite nye versi..gemak2 cam bantal golek.hehhe

PUTERA2PUTERI said...

ijan..heheheh malu lak no bila nengok cekmek molek yg x molek tu.....malas nk wat kecik2....hehehehe