klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Thursday, October 22, 2009

ABOK-ABOK aka TEPUNG GOMAK.....

salam....
selamat petang lak no.....jom pekena kue abok2 lak....oh ya...klu kt belah utara kue ni kami panggil abok2..tp klu belah selatan sinu depa panggil tepung gomak.....heheheheh sama je ka....kue ni aku wat pg td....tp dah pun lincin.....x sat aku wat lg...coz inti semlm ada lg...jd perabih buang la.....ooppp ha lyana mai la pekena kt cni coz kt umah hb&ank2 x suka.....meh la join ieta minum petang...pekena ngan ayaq nescafe panazzzzzzzzzz.....opppp bukan lyana sorang tau...sesapa yg nk join pun leh gak...silakan......layan je lah no............

9 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kat tempat saya abok-abok tu kuih yg guna sagu mata ikan di kukus dengan daun pisang.

tepung gomak ni memang saya suka.bila bulan pose mesti carik tapi yang inti kacang hijau...kelapa xbez lar..

Fa'e said...

aah...mmg sblh utara panggil abok2... eee...lamanya xmakan abok2, oishisou....ni inti kelapa ke inti kacang hijau?
ieta, nak skit! nape xletak resipi...akak nak buat gak r....

PUTERA2PUTERI said...

salam azrina....
rina coba la wat abok2 yg dok kata tu...nk gak nengok dan rasa........oooo ada gak ka inti kazang ijau...ieta dok makan inti nyoq je...kot belah utara wat gn inti nyoq kot...blh sinu gn kcng ijau...inti dia cam kita wat cucuq kacang ka...

PUTERA2PUTERI said...

salam kak fae......
inti nyoq la akak..ya betoi la akak...ieta dok makan inti nyoq je..inti len x pernah makan lg la...mungkin kot....nnti nk tray buh inti kcng ijau lak la....makaceh ye akak....

CikMin said...

weeee...kuih peberet cikmin tu...

indahhouse said...

Salam kak,

Pandainya kak ieta buat tepung gomak.
Saya tak penah try buat lagi nih.

P/S: cantik tul bersalutnya

hazila said...

Kat sini abuk abuk tu guna sagu mata ikan. Tak kisahlah apa namanya, kalau nak bagi saya tak tolak.....

Watierman said...

Simpan 2 keping yer...I likee!!

Chik Mi said...

ieta chik punya pebret tu nak jugakkk ghajennya die