klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Tuesday, October 20, 2009

daging merah ala2 thai & sop sayoq again.....

salam semua......
selamat berjumpa lg dihari selasa lak no.....alhamdulilah cuaca ari ni baik sangat....
pg td ujan dah membasah bumi...kira pokok2 daun aku kt tanah yg sekangkang kera tu x yah dok siram dah la........tengah ari lak...tugas matahari lak memancarkan cahayanya......CEWAH!!!!...CEWAH!!!!!.....berpuisi lak aku ari ni.....heheheehe
ok menu tuk ari ni masih bertema....kan ikan lg......tp aku gandingkan ngan daging merah ala2 thai dan sop sayoq yg dah menjadi menu WAJIB aku le.....resepi daging tu aku cedok kt MYR gak...tp lp lak nam pa tah tuannya.........sowi no.....tp memang sedap sangat resepi tu...aku selalu wat ikut resepi tu la........
isi ikan lak aku goreng asam ...selalu dok nengok kt umah kak watie ,hana,& ijan ......ari ni aku pun coba ....tp hampa ckit la ........terhitam lak...mungkin api kuat sangat kot.....apa yg penting rasa dia memang sedap sangat......siap aku ratah masa dok goreng tu......tp aku xleh nenpek la coz nnti korang terkezut lak.......
layan je lah daging ngan sop tu je la no...


>

7 comments:

sunkist said...

ieta.. tgk daging merah tu pun dh tau sodapppp!! :)

Jieda said...

hisshhh...lauk ieta ni memang mengecurkan la

Watierman said...

Sawadikappp....mai nak ngendeng daging merah...hahaha....Ieta...nak...!!

PUTERA2PUTERI said...

salam ida....
ya betoi....memang sodap sangat....coba la..hehehe

salam jieda....
ya ka ...makaceh no....jom la join ieta makan...

salam kakwatie.....
sawadikapppp..kingkap..king aroiiii...nk ke...ambik la...hehehe

Pn Kartini said...

Salam..
Melihatnya sahaja dah menyelerakan..:):)

PUTERA2PUTERI said...

SALAM KAKTINI....
jom la join ieta makan....

Alimaz-Kembara Terasing said...

wohooo daging merah tu peberet hubby tu....