klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Wednesday, October 21, 2009

apam gula hangus

salam semua......
apam ni aku wat kemarin.....ok aku nk cite sai apam aku tu...aku wat apam tu aku cedok resepi kt umah lyana...bila aku baca bahan2 suma dah ada...jd aku pun mula la kelas masakan aku....punya x sabaq la..ok bila kn tunggu 50 minit tuk masak...aku pun wat le kerja sambilan..iaitu berkemas kabinet dapoq.....punya asyik dok simpan..terlp lak kt apam atas dapoq tu.........bila aku nengok jam...ooo dah masak ni...tp bila aku nengok ..eehhh sapa padam api lak ni...setahu aku ....x dak sapa pun mai dapoq td...bila aku buka tudung................mak oooiiiii x masak lg la....ya allah gas abis la pulakkkkkkkkkkkkkk....kira apam tu dah naik 1\2 dah la.....lam 20 minit gak la tunggu gas.....aku pun masak lik la apam yg terbantut td....hampeh la keputusanya....dia dah majuk...x mau naik dah.....muka tu kedut semacam je la........yg tu aku wat lam acuan plastik...jd ada lg ckit balance.... yg ni lak aku wat lam loyang kecik je....yg tu alhamdulilah jd .... muka tu tetap berkedut semacam je......tp x le segebusssssssssssss lyana punya kan...rasa memang sedap sangat.....x pa len kali aku akan coba lagi......

8 comments:

blogresipi said...

Alala apam pun merajuk jugak ye... susah mau pujuk nie.heheh

sunkist said...

apam kalau dh merajuk lebih teruk dr manusia.. hehe.. cun gak apam tu walaupun dh merajuk ;)

Watierman said...

Hai..kembar siam...sorang wat apam..sorang lagi teringin apam gak.....hai ni menu apalah pulak budak kembarq ni???

indahhouse said...

Salam kak ieta,
cayok..cayok...teruskan berusaha
p/s: nak rasa..:)

PUTERA2PUTERI said...

salam ijan.....
tu la pasai...puas gak la dok pujuk....x makan saman betoi la....jangan kata org je pandai majuk2 ni...masakan pun pandai tau....hehehehe

PUTERA2PUTERI said...

salam ida....
betoi tu ida....klu org tu leh gak pujuk2 kan....klu masakan mana mau layan pujuk2 ni..mau x mau makan@tong sampah je la...

PUTERA2PUTERI said...

salam kak watie.........
kahkahkah..betoi tu....kembaq la katakan...suma nk sama je....ari ni..mmmmm tunggu

PUTERA2PUTERI said...

salam nurindah.............
cayok...cayok...akan ku usaha sampai berjaya...wah semangat mesti ada kan....tunggu keputusanya nnti ...