klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Monday, January 18, 2010

RESEPI KEK PISANG BERCOKELAT.....


N3 NI ATAS PERMINTAAN MIEMIEY COZ NK RESEPI KEK PISANG BERCOKELAT.......
resepi ni dari sahabat baik ieta...........suhaida.....dia dok wat kue jual....masa dia mai jln2 kt umah ari tu...sempat la dia kongsi resepi ni kat ieta dan lyana.....kira klu ieta wat kek pisang tu...ni le resepinya.....senang dan sedap........

bahan2nya.......
*10@8 biji pisang emas
*2 biji telur
*1 cawan minyak
*2 cawan tepung gandum
*2 sudu teh serbuk koko
*1 sudu besar soda bikabonat[korang agak2 je la no]
*1 cawan gula
*1 sd teh esen vanila
*sedikit garam
caranya..........
pisang,minyak,gula,telur dan garam di blend sehingga halus
kemudian tuangkan dalam bekas....masukkan tepung,serbuk koko dan soda bikabonat
gaul sehingga sebati....masukan kedalam
loyang@papercup.....
bakar pada suhu 160,selama
30@40 minit atau sehingga masak
~selamat memcuba~

3 comments:

miemiey said...

laju nya akak buat n3..mekaceh byak2 kak..barang2 semua ada kat umah miemiey kecuali pisang(lebihan buat kuih raya)kih..kih..kena cari psng baru leh buat,,tak sabar nk buat seng sgt resepinya...comey je tgk pic kek pisang tu..

PUTERA2PUTERI said...

miemiey.....
mood tengah rajin maaaaaaaaa....klu x labgbat ckit la...heheheh..coba la..senang je kan.....nnti bila dah siap jangan lp antaq kt ieta ckit tau.....

F U N F A B U L O S I T Y said...

helo2...sedap yerp kek tersebutt- ;D