klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Wednesday, November 11, 2009

kalau malas ketawa...senyum pun jadilah....

citer 1...
SUAMI;kenapa sayang menangis?
ISTERI;saya telah baca sebuah buka.sad endingnya bang...
SUAMI;buku apa?
ISTERI;buku bank abang la.....
citer 2.....
Ader la seorang lelaki datang kesebuah rumah untuk meminta derma.derma untuk rumah orang-orng tua.seorang budak pun membuka pintu.........
BUDAK;derma ape bang?
LELAKI;derma untuk rumah orang[orang tua.adik ada apa-apa untuk didermakan...
BUDAK;nanti jap saya ambilkan atuk saya.
LELAKI;?????????????
CITER 3..............
seorang tuk batin baru membeli motosikal hondadan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanyayg ingin menumpang,laluditumpangkan kawannya itu...dalam perjalanan kawanya merasakan tok batin hanya menggunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu.
KAWAN TOK BATIN;kenapa kamu hanya pakai gear 1 sahaja
TOK BATIN;kalau rosak 1 gear ada 2 gear lg...
KAWAN TOK BATIN;?????????????
citer 4..........
seorang posmen yg datang menghantar surat...
POSMEN;assalamualaikum
TUAN RUMAH;waalaikumsalam
POSMEN;ini rumah encik sameon ke????
TUAN RUMAH;ya saya...
POSMEN;poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni.
TUAN RUMAH;buat susah je encik ni...kenapa x pos je...
citer 5......
tunang farid,siti menelefonya untuk memutuskan pertunangan mereka...
FARID;mengapa
SITI;saya dah bosan ngan awak,saya dah ada teman baru,sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya
FARID;ok,tapi saya x ingat la mana satu gambar awak,nnti awak pilihlah sendiri,yg selebihnya kembalikan kepada saya
SITI;erkkkk...benci.......
citer 6......
3 orang manaiki motor,dan ditahan polis trafik,,,namun pemandu motor tersebut tidak berhenti ...tidak muat dah tok..kami dah bertiga!!!!!!!
citer 7.......
orang asli dan polis
ORANG ASLI;selamat pagi tuan..
POLIS;selamat pagi
POLIS;apa hal
ORANG ASLI;saya nk buat repot tuan!!!!!
POLIS;pasal apa tu?
ORANG ASLI;kawan saya dibaham harimau
POLIS;pukul berapa
ORANG ASLI;dia x pukul,terkam
POLIS;habis?
ORANG ASLI;tak habis,tinggal kepala
citer 8....
seorang lelaki pergi keklinik mata,setelah matanya diperiksa,dia bertanya!!!doktor lepas pakai cermin mata nnti,boleh ke saya membaca macam orang lain?dah tentu,jawan doktor.oh gembiranya dah lama saya buta huruf,akhirnya boleh jugak saya membaca,.kata lelaki itu dengan riang....
citer 9......
sebaik sahaja menganbil tempat duduk diruang menunggu sebuah klinik,sham terpandang amin sedang menangis teresak-esak,dia segera mendekati amin...
SHAM;kenapa menangis?
AMIN;saya datang buat ujian darah.
SHAM;awak takut ke?
AMIN;bukan itu sebabnya.semasa ujian darah dijalankan,mereka terpotong jari saya.
[mendengar penjelasan amin,sham pun menangis]
AMIN;eh,kenapa pula awak menangis?
SHAM;saya datang untuk ujian air kencing.......
citer 10.....
seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat....
cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukan surat ke dalam tong berwarna merah...
CUCU;atok buat apa tu?
ATOK;atok bagi surat kat kawan atok cu'';jawab atoknya
CUCU;apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu????
ATOK;!!!!!!!!!
citer 11.....
seorang pegawai polis masuk kebilik mayat di sebuah hospital,untuk menyasiat punca kematian tiga lelaki sekali gusselepas memeriksa mayat-mayat itu,dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan...
POLIS;mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
PENJAGA;lelaki pertama sedang bersanding,apabila tetiba diserang strok...lelaki kedua khabarnya menang loteri ...dan mati serangan sakit jantung...manakala yg ketiga disambar petir
POLIS;hah!kenapa disambar petir pun tersenyum?
PENJAGA;masa tu dia ingat orang tengah ambil gambarnya






14 comments:

E-na Zarina said...

tq...bole wat awet muda kan...senyum jer baca ni...

PUTERA2PUTERI said...

sama2...ya betoiiiiiiii tu...jd senyum..senyumlah selalu no

indahhouse said...

Salam kak ieta.
tersenyum meleret saya... ;)

Watierman said...

Ada2 Ieta ni...Tq buat akak another day younger...hehehe!

LOVE2COOK said...

Hehehe, it's good one. A laugh therapy! ;)

LyanaSyaZam said...

dah baca tadi kat blog Bujang Susah....ketawa terbahak bahak baca kali ke2 ni...senyum jer...

PUTERA2PUTERI said...

salam nur....................
wah akak nmpak tu....ok la tu ...senyum tu sedeqah kan....jd sedeqah senyuman pun dah cukup kan...

PUTERA2PUTERI said...

salam akak...........
apa salahnya sekali sekali bg akak senyum depan pc kan....klu pc tu leh cakap..msti dia heran akak dok senyum sesorang kan...pa pun ieta suke sangat akak gumbira....

PUTERA2PUTERI said...

hai love.....
ok la tu kan...hihihi bukan selalu no leh therapy sensorang depan pc ..hihihi

PUTERA2PUTERI said...

halooo lyana........
ya ka..hehehe sama lak n3 kami ari ni no....selalu dok sama masakkan je..ok la tu kan

blogresipi said...

Kihkihkih... macam-macam... gelak besar saya baca kak Ieta..time kasih berkongsi.. hehehe... tak habes gelak lagi nie :D

PUTERA2PUTERI said...

ijan....
suke yeeeeeeee...akak bc pun gelak sakan gak...tu yg wat n3 tu...leh la pakat2 gelak sama2.......

idayusof. said...

Gelak besar akak baca citer2 joke tu....Suka.Hilang stress.

PUTERA2PUTERI said...

salam kakida.....
makaceh ye...sukee ke....ok la tu sekureng2nya happy ckit kan....