klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Friday, November 6, 2009

tuuu diaaaaa CAPATI la pulak.....

salam dan selamat pagi..............
jom pekena capati lak......heheheh mentang2 la dok penang no....[korang msti pikiaq cam tu kan]....ampun klu salah tafsiran.....ari ni aku merajinkan diri tuk mengguli capati lak......resepi tu aku cedok kat TryMasak.....oppp yg ni boss yg oder nk makan capati ..aku ikut je....lgpun bahan2 senang nk dapat dan senang lak nk wat dia.....coma rupa tu hudoh la ckit...[1st time wat kan]hehehe x sama cam kat nasi kandaq tu...TP...haaaaaaaaaa dia punya rasa ada sama cam nasi kandaq punya.......
kalo ada sapa2 yg teringin nk wat sini ada resepinya....oppp aku x la wat 1\2 kilo gitu....aku wat agak2 sefamily makan je....

bahan2::::
tepung atta[i\2 kg]aku beli cap alagappas
mentega [1 cawan]
air[1 cawan]
garam sedikit

cara2nya:::

campur semua bahan,uli hingga menjadi doh
biar seketika lebih kurang 10 minit
bulatkan doh sebesar bola golf.canai nipis
goreng diatas kuali leper tanpa minyak
balik2kan dan goreng sehingga masak
makan bersama kuah sardin@kari daging
~~~~selamat memcuba~~~~~~


baby pun pulun sakan gakla.......

abg ngah pun apa kurengnya....selalu punya payah nk bekpes sebelum gi kolah............

nengok tu gaya baby makan.....bukan nk cubit2 manja gitu...angkat dan gigit terussss.............
sama je abg ngan baby no...heheheh tp abah&ibu x cam tu tau....kami makan cubit ala2 manja gitu..............

4 comments:

Watierman said...

Aci...kasi capati 4 keping....hantar Bukit Jambul boleh!!!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kena try niy... saya suka tp tak pernah buat..beli sekeping jer singgit stengah..sekali makan dua keping..

senang jer rupanya yer...

PUTERA2PUTERI said...

wokeh...tunggu itu depan pintu ..nnti aci datang antaq no....ooo amma mau itu kuah apa???yg ada sardin saja....

PUTERA2PUTERI said...

ha coba la..senang je nk wat dia....makan pun kenyang sekenyangnya.....coba jangan x cobaaaaaaaa