klik tau..jangan nengok je....nanti akan di klik balas

pengikut blog ni.....

Tuesday, November 10, 2009

moh kongsi petua....

salam semua................
oleh kerana ari ni nk nenpek N3 masakan x leh....mlm br boleh la....atas sebab2 yg x dapat dielakkan....jd aku nk korek petua2 yg korang ada dengan masaalah yg aku sedang hadapi di saat dan ketika ini......aku harap kawan2 sudi lah no tolong aku yg tengah bersedih ni...ooopppp lupa lak nk abaq masaalah aku no.....ok masaalah aku adalah..............RAMBUT............adusssssssssssss rambut aku la ni semakin kureng la....kekadang selepas mandi nk sikat pun ngeri sangat....ya la klu dkt sikat tu mak oiiii banyak lak rambut yg gugur.....aku x tau la sai pa?????? DAN 1 lg....petua nk lebatkan rambut......ya la kan rambut aku gugur banyak...jd nk bg lebatkan la pulak...hihihihi.....
kepada kawan2 ada sedikit sebanyak petua yg korang tau cara2 nk atasinya sudi kan lah kongsi ngan aku no...aku berharap sangat la......
~aku yg mengharap~



4 comments:

indahhouse said...

Salam kak ieta,
sian kak ieta sedey2. kalu hubby, biasa dia cakap kurang vitamin. Kna makan vitamin untuk rambut. kalu try santan atau air daun bunga raya pun bole. tengok mana sesuai.

LyanaSyaZam said...

susah apa...ajak jer bos pegi Yunam Hair Care hihihi...

Watierman said...

Betoi tu Lyana..siap ongkos nye aje!!! Actually Akak pun ada masalah tu Ieta...tapi tahu petua tapimasih juga malas nak usaha atasi...
Nenek akak kata....(arwah Nenek...AlFatihah buat Hajah Siti Sara Binti Che Mat)..ambil santan pekat lumur kat kulit kepala...pakai tuala sanggulkan atas kepala....kalau boleh buat malam2...bangun pagi basuh rambut...lagi satu kalau ada daun asin2...uparq2 bagi halus...lumur atas kepala ...nanti rambut naik lebat...

another way...beli minyak AMLA kat kedai India...pakai..tapi bau dia macam org India lah!! Sekian petua2 yg dapat akak kongsikan di sini...moga Nenek akak beroleh pahala atas ilmu yang kita kongsi bersama....Amin!

PUTERA2PUTERI said...

salam nur...........
makaceh no coz sudi kongsi petua tu....insyaallah akak akan coba petua tu....


salam lyana....
nk p tu boleh la...p saja je nengok kot luaq hihihih..ha p gak kan....


salam kak watie.........
wah akak leh jd pakar petua la...makceh no...insyaallah ieta akan coba petua akak tu...alamak tang nk pakai minyak amla tu ..hihihi payah ckit la...ya la dah la ieta ni hitam2 manis gitu...kang jumpa yg sekulit tu wat speking tamil lak kan payah....pa pun makaceh sekali lg wat akak...cayang akak....